in

Wat eet je voor, na en tijdens het sporten? | Gezondheid Rubriek

Sporten en eten hebben veel met elkaar te maken. Als je goed eet heb je meer energie. En als je veel sport verbrand je veel calorieën.

Als je genoeg energie wilt hebben tijdens het sporten en na het sporten niet zo veel wilt eten dat al je inspanningen voor niks waren, dan kom je er eigenlijk niet onder uit om te letten op wat je eet.

Motieven om te sporten

Je kunt verschillende motieven hebben om te sporten. Misschien wil je een goede condities krijgen of een fit en gespierd lichaam. Maar er zijn ook mensen die sporten om af te vallen of zelfs om meer te kunnen eten zonder dat ze aankomen.

Calorieën verbranden vs calorieën innemen

Het komt er op neer dat als je sport en niet wilt afvallen, je even veel aan calorieën kunt innemen als je verbrandt. Als je doel is om met sporten calorieën te verbranden dan zul je verstandig moeten eten voor, na en eventueel tijdens het sporten. Een half uurtje sporten terwijl je wat sportdrankjes naar binnen werkt en jezelf daarna belonen met lekkere snack, werkt juist averechts.

Sporten met lege maag of met volle maag?

Als je gaat sporten en je hebt lange tijd ervoor niks gegeten, dan zul je weinig energie hebben. Je energievoorraad moet op peil zijn zodat je spieren de voedingsstoffen krijgen die nodig hebben om te presteren. Sporten met een volle maag is geen goed idee. Je lichaam moet de energie dan verdelen over de spijsvertering en de spieren en trekt daarvoor zuurstofrijk bloed van de spieren weg. Om het maar niet te hebben over hoe het voelt om te bewegen met een volle maag.

Wat eet je voor het sporten?

Voordat je aan de slag gaat ga je jezelf natuurlijk niet volstoppen met vette en eiwitreike voeding, zelfs…



Source link Fitness – Gezondheid Rubriek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

Uw mening

2000 points
Upvote Downvote