in

Gent verslikt zich in strijd tegen vervuilende auto.

Het Gentse stadsbestuur probeert maandag een compromis te vinden tussen ecologische en economische leefbaarheid in de stad.

Is het goed voor de luchtkwaliteit dat de meest vervuilende auto’s straks van het hele Gentse grondgebied worden verbannen, het havengebied inbegrepen? Of is dat een beslissing die het uitgerekend gezinnen met een laag inkomen in de volkswijken nog onmogelijk maakt met hun oude wagen tot aan hun voordeur te rijden?

Het dilemma verdeelt het Gentse stadsbestuur van liberalen, socialisten, groenen en christendemocraten. Gent heeft sinds 1 januari 2020 een lage-emissiezone (LEZ), die samenvalt met de zone 30 in de binnenstad. Vervuilende auto’s mogen er niet binnen. 

In het bestuursakkoord staat echter dat die LEZ-zone wordt uitgebreid tot het hele gebied binnen de R4, het havengebied inbegrepen. En dat ziet de sp.a niet meer zitten.

De reden ligt in de sociale impact van de…






Source link Tijd.be Politiek en Economie economie

Wat denk je?

2000 points
Upvote Downvote

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Comments

0 comments