in

De 10 meest gehate sportoefeningen op een rij.

Zelfs Khloé Kardashian – sport junkie in hart en spieren  – heeft een aversie voor bepaalde workouts. Wij deden een kleine rondvraag en presenteren je de top 10 meest gehate sportoefeningen op de ELLE redactie.

LEES OOK: 7 irritante sporttypes in elke fitness

‘Ik hou het minst van rug- en armoefeningen. Je ziet pas laat vooruitgang en armoefeningen zijn echt niet leuk om te doen,’ aldus Khloé Kardashian. Amen to that!

1. Burpees 

Waarom suckt deze oefening?

De burpee is een niet te onderschatten oefening. Je traint er je benen, armen, borst, rug én buikspieren mee. Bovendien is de uitvoering ervan niet simpel, het duurt een tijdje voor je de beweging onder de knie hebt. Afzien!

Zo doe je een burpee

  1. Je begint door rechtop te staan.
  2. Zak door je knieën, zoals bij een squat.
  3. Plaats je handen op de grond en kom tot de beginpositie van een push up.
  4. Voer de push up uit.
  5. Ga na de push up in plank positie en spring rechtop.
  6. Spring nogmaals in de lucht en klap met je handen boven je hoofd.

Een leuker alternatief: 

De murpee (geen grap!)

Een murpee is de vereenvoudigde versie van een burpee, waarbij je exact dezelfde bewegingen uitvoert – maar dan in slow motion. De sprongen vervang je door je benen beurtelings naar achter of naar voor te plaatsen.

2. Pull-ups 

Waarom haten we deze oefening?

Het gebrek aan een afgetrainde biceps! Het duurt een eeuwigheid voor je de pull-up onder de knie hebt en ook de resultaten laten vaak op zich wachten. Bovendien is een…






Source link Lifestyle – ELLE.be

Wat denk je?

2000 points
Upvote Downvote

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Comments

0 comments